אגם גרדה

אגם גרדה הוא גדול, יפה ובצבע טורקיז, וכיף להסתובב בו. הוא מוקף עיירות נופש קטנות, ביניהן מדלגים בסירות. כשהגענו אליו ביום השני של הטיול, הוא היה מכוסה ערפל ואפור, וגם זה היה יפה.

אגם גרדה חתיך גם כשיש ערפלאגם גרדה חתיך גם כשיש ערפל

יחסית באקראי בחרנו מבין העיירות מסביב לאגם את גרדה, שהיתה נעימה ונטושה, ומשם לקחנו סירה לברדולינו (Bardolino), כי השם שלה נשמע טוב והיא יחסית קרובה. הנסיעה עצמה בסירה היא כיפית, וברדולינו היא חמודה באופן שדומה למדי לחמידות של גרדה. אבל אולי קצת יותר חמודה.

נוטשים את גרדה לטובת ברדולינונוטשים את גרדה לטובת ברדולינו

בברדולינו ישנו מוזיאון היין, שהוא כיפי למדי. תשאלו במשרד התיירות והם מייד יכוונו אתכם לשם. הם יטענו שהמרחק הוא קצרצר, בעוד שלמעשה מדובר ביותר מקילומטר בעלייה. ההליכה די נחמדה, יחסית לצעדת מוות.

אדם. יין. גריסיני. אני לא מתלוננתבמוזיאון עצמו (כניסה חינם) יש תצוגה של פותחנים, כמו גם כלים לייצור יין ובובות מסריטות המדמות חקלאים, אבל לב העניין הוא חדר הטעימות. זה הולך כך: אפשר לטעום כמה שרוצים ממשהו כמו 8 יינות זולים (בשירות עצמי, מה שעושה את כל העסק למסביר פנים), ואפשר לטעום מהיינות היותר שווים שלהם (המוזיאון שייך ליקב zeni) במחירים שבין 80 סנט לשני יורו. יינות טובים. אדם היה מרוצה אש מאחד היינות שטעם, אבל אנחנו רשלנים ולא רשמנו את שמו. חזרנו הביתה טיפסי ומאושרים. לא רחוק ישנו גם מוזיאון השמן, אבל לא היינו שם.
Museo del Vino, +39 045 7210022

עוד מקומות באגם גרדה: מסתמן שכל המקומות מסביב עשויים להיות לעניין. כשהייתי בגרדה בקיץ לפני שנתיים הייתי בריבה דל גרדה בה אפילו עשיתי טיול רגלי בהרים, ומשם שטתי ללימונה. היה כיף חיים.

ברווז. ידידנו הארומטימפגש ראשון ומצופה עם ברווז

מוורונה לאגם גרדה בתחבורה ציבורית: יש יופי של תחבורה ציבורית לאגם גרדה מוורונה, וגם בתוך אגם גרדה.
מוורונה הגענו באוטובוס, שיוצא כל חצי שעה-שעה ועולה יורואים ספורים, לכיוון ריבה דל גרדה. ירדנו בגרדה, אבל אפשר כמובן להמשיך לנסוע איתו עד הסוף. יש נופים מעולים. עלינו עליו לא רחוק מהבית - ז"א לא רחוק מהארנה של ורונה. לא חייבים להרחיק לתחנה המרכזית בשביל לתפוס אותו. במשרד התיירות ישמחו לכוון אתכם ולתת את כל המידע הרלוונטי. בחזור, לקחנו את אותו אוטובוס מברדולינו. נדמה לי שהאוטובוס האחרון לוורונה הוא בסביבות 20:00.

באגם עצמו יש כמעט בכל עיירה סירות בגודל בינוני שהן על תקן אוטובוסים, ויוצאות בשעות קבועות ובתדירות נוחה.
גם הן עניין של כמה יורואים, תלוי במרחק, אבל לא שום דבר שיהרוג אתכם.