ונציה

נדמה לי שוונציה אוחזת בתואר "הכניסה המרשימה ביותר לעיר ביקום". מה שקורה כשמגיעים ברכבת הוא שפתאום נעלמת האדמה והרכבת נוסעת על רצועה דקיקה ועליה המסילה, ומשני הצדדים פשוט מים. זה טירוף. כל ונציה היא טירוף, אבל זהו טירוף קבלת הפנים. זה די נייס.

ונציה היא מוזרה. בעיני היא לא כל כך איטליה, כמו שהוותיקן הוא לא איטליה (הוא באמת לא איטליה), אלא מין דיסנילנד כזה. היא מדהימה ומהממת, אבל אדם, למשל, מתאר את התחושה בוונציה ככזו של ארנק מהלך.

ונציההמממ. ונציה.

אנחנו גרנו ליד כיכר סן מרקו. היתרון הוא שהיה מאוד קל להגיע לשם עם המזוודות בהתחלה (כי זה האזור הכי מתוייר בוונציה) וקל היה למצוא את המלון בחזרה בכל פעם שיצאנו. ונציה יכולה להיות מאוד מבלבלת, אבל למרבה העליצות בכל מקום יש שלטים לכיכר סן מרקו. החלק המרכזי של ונציה הוא לא כל כך גדול, והלכנו ברגל לאזור האקדמיה, לגשר ריאלטו ואף לבית החולים המקומי, אבל זה לא היה בכוונה. לטעמי בד"כ בביקור ראשון בעיר וכשהזמן קצר כדאי לגור במקום שקל למצוא. החיסרון הוא שזה אזור תיירותי בצורה לא נעימה.

אזור האקדמיה הוא המקום בו וודאי אגור בביקורי הבא בעיר. יש לציין שאכן ראינו שם כמות בלתי מבוטלת של אנשים עם טרולי, אבודים ברחובות, אבל האזור בהתאם פחות תיירותי. היות וזו ונציה, אל תפתחו תקוות מוגזמות - פחות תיירותי אומר תיירותי לאללה.

קונים קצת פטל טריירקן בשעת ערב מאוחרת באזור האקדמיה

באזור האקדמיה אכלנו במסעדה כיפית, שתינו קפה טוב וקנינו יין מיינן מקומי שהיה לא מוצלח אך מגניב כי זה היה בשיטת הבא בקבוק למילוי מהבית. סטודנטי העיר יוצאים לבלות שם. הבילוי להתרשמותינו הוא בעיקר הנגינג אאוט עם כוסות משקה בחוץ, בד"כ משקאות שפריץ כתומים (האפרול! הוא בכל מקום כאן!). איני זוכרת את שם הכיכר הספיציפית בה הם מתגודדים בהמוניהם, אך אני זוכרת שהיא היתה ממש קרובה לכיכר ברנבה (barnaba). ייתכן שזו היתה כיכר Campo S. Margarita, אך לא הייתי חותמת על כך בחיי.

קצת יין בכיכר חמודה באזור ריאלטואזור שלישי הוא מאחורי גשר ריאלטו (ז"א, גשר ריאלטו, אחרי שחוצים אותו, אם באים מכיוון סן מרקו). אם מתרוצצים ברחובות באזור נתקלים בכמה וכמה מסעדות חמודות בהן אוכלים איטלקים מקומיים. אנחנו אכלנו צהרים ב-Antica Osteria Ruga Rialto. האוכל היה נייס, אולי טיפה יקר, אבל מה שבאמת היה כיף שם זה הנוכחות האיטלקית המקומית העניפה. חוץ מאיתנו כולם היו איטלקים, שעשו דברים מצחיקים של איטלקים כמו לראות ספורט בטלוויזיה ולהתרגש מכך מאוד. המקום הוא גם בר, ומה שמשך אותנו פנימה היתה חבורת הקשישים האיטלקים השתויים למחצה שישבו בכניסה ופטפטו. יש בריאלטו גם שוק גדול, ובשעות הצהרים כיף ונעים באזור. בערב, להתרשמותי, רגוע שם למדי.
Antica Osteria Ruga Rialto, Sestiere San Polo 692, 0415211243

מוזר ומעניין: סצינת הגונדולות בוונציה מספקת תוכן ללא הפסקה. בעיקרון בוונציה אין מכוניות, הולכים ברגל או נוסעים שם בסירות. יש כמה אופציות: תחבורה ציבורית שהיא יעילה ובמחירים יחסית סבירים, מוניות מים או גונדולות (בטח השמטתי משהו). אם להודות על האמת, קשה לי לדמיין משהו תמוה יותר מאשר למצוא את עצמך על גונדולה. ארס איטלקי שמן, בסווטשירט מפוספס, לעיתים קרובות עסוק בשיחת פלאפון, מוביל תיירים ספק נבוכים ספק מאושרים עד הגג בסמטאות המים. לעיתים הוא גם שר שירי אייטיז באנגלית.

מסיבת הפתעה: בחלון הראווה של בית מכירות כלשהו ראיתי משהו חשוד ונכנסתי פנימה לבדוק. האבחנה היתה נכונה. מייד בכניסה נתקלים בשלל עבודות מקוריות של בוטרו, אנדי וורהול ואחרים למכירה, מוצגות להן שם כאילו כלום. אקשן בוונציה! מן הסתם בעיר יש יצירות אמנות ידועות בהרבה, אבל הקאז'ואליות של כל העסק מאוד הרשימה אותי.

שתי המלצות קריאה מרתקות באדיבות עיתון הארץ:

כתבה של אריאל הירשפלד על ונציה, שקראתי מייד כשחזרתי הביתה, ועשתה לי חשק עז לביקור חוזר.

דיווח שערורייתי של אלי לנדאו על מסעדת מישלן בוונציה, "בית המרזח של לוקה", בה ארוחה לזוג כולל יין עולה 15 יורו. הייתי אומרת שאם זה נכון, אז אני צנצנת, אבל למה להיות קטני אמונה. זה הלינק לכתבה, ובה שלל המלצות אוכל באיטליה (כולל עוד מוסד ונציאני של אותו לוקה), והנה פרטי המסעדה, למקרה שהכתבה תעבור לארכיון או משהו ולא תעלה יותר:
Osteria Alle Testiere, Calle Del Mondo Nuovo Castello n.5801, +39 0415227220

הנוף מהחלון במלון ריבה בוונציהלינה: Hotel Riva
אנחנו גרנו במלון ריבה ליד סן מרקו. טיפ קטן: אם אתם זוג, אל תישנו שם. המיטות נוראיות לשינה בשניים, ומזכירות בצורתן את הנחש שבלע פיל בנסיך הקטן. חוץ מזה המלון חמוד, ויש ממנו נוף תמידי לאקשן הגונדולות שתואר קודם. 100 יורו ללילה בחדר עם יופי של נוף לתעלה. שירותים ומקלחת משותפים.
Hotel Riva, Castello 5310 (Ponte dell'Angelo), +39 041 5227034

הגעה מבולצנו לוונציה: רכבת עם החלפה בוורונה. הנסיעה אורכת שלוש שעות ועולה 22.75 לכרטיס.