פיזה ולוקה

אפתח בהצעה: אל תיסעו לפיזה. אפשר לעבור שם לשעתיים, להציץ במגדל פיזה החמוד ולהמשיך הלאה. אין טעם ביותר מזה.

אנחנו נתנו לפיזה שני לילות כי היא נשמעה כמו האנדרדוג, וקיוויתי שהיא תתגלה כנסיכה מפתיעה ומהנה. הכל התחיל כשבמדריך של טיים אאוט לטוסקנה ופירנצה (ספר שהתברר כגרוע בכמה רמות), זרקו לכיוונה את הכינוי "אלגנטית", הכינוי האהוב עלי לערים. אז פשוט החלטתי שנוסעים. רצינו בסיס באזור טוסקנה, ובפירנצה כבר הייתי, ופיזה נראתה כרעיון טוב ונוח, שלא לומר פיקנטי. אני בטוחה שיודעי דבר שגרים שם יכולים להמליץ על מקומות מגניבים, אבל הוייב ברחובות הוא לא מי יודע מה, העיר עצמה לא כזו יפה, ואיטליה מציעה אינסוף מקומות מוצלחים ומסבירי פנים יותר.

פי מיליון עדיף לנסוע לפירנצה (זה גם הגיוני יותר מבחינת המסלול), ולמרות שלוקה היתה חמודה מאוד, אני בטוחה שגם העיירות הטוסקנאיות סביב פירנצה מהממות. אם כן נוסעים לאזור של פיזה ולוקה, בפירוש כדאי לישון בלוקה, ולקפוץ באוטובוס לראות את פיזה. לא להיפך, כמו שאנחנו עשינו.

התוכנית היתה להגיע לפיזה מבולוניה בצהרים המאוחרים ולקפוץ לראות את קמפו די מיראקולי בה נמצאים המגדל הנטוי, הקתדרלה ובית הטבילה. שלושתם עקומים, אגב, לא רק המגדל. בבוקר למחרת היינו אמורים לנסוע לטיול יום בלוקה, לצאת בערב בפיזה ולמחרת לנסוע לרומא בבוקר. לא כך בדיוק קרו הדברים.

קמפו די מיראקולי בפיזה. עקימות נאהקמפו די מיראקולי. עקימות נאה.

בגלל תקלה כלשהי, היה בלגן גדול בתחנת הרכבת של בולוניה, וכל הרכבות התעכבו, החליפו רציפים, לא הגיעו וכל שאר הדברים שרכבות איטלקיות אוהבות לעשות, אבל במרוכז. לקח לנו בערך שלוש שעות לעלות לרכבת, שהיתה מפוצצת לאללה, ובכל מקרה היינו צריכים לעשות החלפה בפירנצה, ומשם הנסיעה היתה איטית בטירוף.

מגדל פיזה ועוגיית קרם שקדים וצנובריםהגענו לפיזה בסביבות 23:00. בדרך למלון, עם המזוודות וכשגשם מטפטף, עברנו בקמפו די מיראקולי, שהיתה די נאה (יש אוטובוס לשם מתחנת הרכבת. צריך לקנות כרטיסים לאוטובוס מראש בקיוסק ברכבת), אך הביקור לא נרשם כמספק.

בבוקר התעוררנו לתקרית רפואית מפתיעה, כשהעין של אחד מאיתנו התנפחה למימדי ענק. לא ברור אם זה קרה בגלל עקיצת יתוש, או בגלל הטינופת בחדר (ראו פירוט בסעיף "לינה" בהמשך). מפה לשם עד שטיפלנו בזה ובדכדוך שפיזה הפילה עלינו, כבר היה מאוחר מכדי לנסוע ללוקה. בילינו את שאר היום בפיזה, ועשינו פרצופים. בסופו של עניין נסענו ללוקה למחרת, על חשבון חצי יום ברומא.

לינה בפיזה: Hotel Galileo
מלון גלילאו ודאי היה פעם מפואר ומרשים. למרבה הצער הוא מנוהל היום ע"י משפחה של חוליגנים שמזניחה אותו בטירוף, והדבר האחרון שמעניין אותם הוא האורחים. החדר שלנו, שהיה עצום ומפואר (לשעבר) היה מכוסה אבק. על הקירות היו מריחות דם מיתושים שהדיירים הקודמים הרגו, והמכשיר נגד יתושים היה ריק מהחומר שמפעיל אותו. בתקרה, שעליה היה ציור מרשים ויפהפה, ניתן היה לראות את המקום ממנו עקרו את הנברשת, והתקינו במקומה פלורוסנט גדול ומכוער. הרהיטים נעו על הטווח שבין עתיקים לשאריות איקאה שנאספו ברחוב. למרות שהוא העלה מחשבות מעניינות על זוהר מעומעם ונפילה מגדולה, זה היה מקום ממש דוחה לישון בו. אפילו שקלנו לנטוש אותו ולהזמין מלון בלוקה ללילה שאחרי, אבל עזבנו את זה כי לא בא לנו להיגרר שוב עם המזוודות. בנוסף, בכיתוב באתר טוענים שמלון גלילאו ממוקם 200 מטר מהקמפו די מיראקולי, בעוד אולי אולי אולי הוא נמצא 200 מטר אוויריים ממנה. אם אתה בנאדם ולא שחף, הדרך שלך תהיה ארוכה בערך פי שמונה. החוויה הכוללת במלון יכולה לשבת תחת הכותרת "פיכסי". מה שכן, היה יחסית זיל: 48 יורו ללילה לחדר בלי אמבטיה.
Hotel Galileo, Via S. Maria 1, +39 050 40621

זלילות: Pizzeria La Tana Riccomi
אם אתם כבר בפיזה, כדאי ללכת למסעדה הזו. קודם כל היא הגונה במחירים ובמנות (בפיזה יש טירוף של מסעדות תיירים), טעימה ונעימה לישיבה. חוץ מזה, בחלון הפתוח למטבח אפשר לראות את הטבח העדין שלהם, נותן יחס אישי לכל פיסת מזון בין אם זה סטייק בשר עצום או מקלון צ'יפס. איכשהו ביומיים אכלנו שם 3 פעמים. פחות מ-30 יורו לארוחת מתאבנים, פיצה, פסטה ויין לשניים.
Pizzeria La Tana Riccomi, Via San Frediano 6, +39 050 580540

נוף מגשר בפיזהלמען ההגינות, מדי פעם פיזה מצליחה להיראות לא רע

לוקה:
נציגת טוסקנה בטיול. יופי של מקום. חמודה, שקטה ונעימה. לוקה מוקפת בחומה רחבה, שעליה הולכים או נוסעים באופניים מסביב לעיר. יש נוף לבתים בפנים ולשדות בחוץ. אפשר לרדת בערך כל קילומטר מהחומה, ולראות חלק אחר של לוקה. לא עשינו הרבה חוץ מלהסתובב, אבל היה ממש ממש יפה וכיף.

מדריכה תיירים על החומה של לוקה, טוסקנהמדריכה תיירים על החומה של לוקה

הנוף מלוקה, טוסקנהקצת נוף מהחומה

הגענו באוטובוס מפיזה. עדיף להגיע באוטובוס על פני הרכבת, כי האוטובוס עוצר בתוך העיר, בעוד הרכבת עוצרת מחוץ לחומה. את האוטובוס לקחנו מתחנת האוטובוסים של פיזה (בערך 5 דקות מתחנת הרכבת), והוא עלה כמה יורואים לכל כיוון. שום דבר דרמטי. הנסיעה אורכת כשעה והיא מאוד מאוד יפה.