רומא

יופי של דבר.

סערה פתאומית בפיאצה סן פייטרוסערה פתאומית בפיאצה סן פייטרו

הדילמה העיקרית בעניין רומא היתה בחירת השכונה בה נגור. רצינו מקום ממנו נוכל ללכת ברגל לכל המקומות המעניינים, שיהיו בו מסעדות ומאפיות טעימות ויהיה כיף לצאת בערב. לבסוף הוחלט על איזור קמפו די פיורי שבתוך ה-centro storico (המרכז ההיסטורי). בחירה לא רעה, אם יורשה לי להחמיא לעצמנו. גם אזור טרסטוורה חמוד (הם במרחק של פחות מעשר דקות זה מזה).

מצד אחד, קמפו די פיורי קצת תיירותי - השוק שם יקר וחציו מוקדש לבקבוקוני לימונצ'לו בצורת גיטרה, ובלילות אמריקאים עליזים שוטפים את מסעדות התיירים (אגב, קולות הוללות אמריקאים הם צליל משמח מאוד). מצד שני, הוא ממש במרכז העניינים, יפה וצוהל, נגיש לכל מקום, יש סביבו דברים טעימים, והוא נעים בכל שעה.

פאי צנוברים אישיפאי צנוברים אישי

אזור קמפו די פיורי זימן לנו גם הרפתקאה מפתיעה. באחד הערבים הלכנו לכיוון המדרגות הספרדיות. אחרי כעשר דקות התחיל גשם זלעפות. שכחנו שרומא זה באירופה ולא בישראל, והנחנו בטעות שהוא יסתיים בקרוב. הגשם רק התחזק, ואחרי חצי שעה של האזנה משותפת לנגן המוזיקה של אדם מתחת לגגון החלטנו לצעוד חזרה הביתה. בהתחלה עוד בחשנו בעסק החובבני הזה שנקרא מטריות, אבל כשהגענו בחזרה לסמטאות ליד הבית הן היו מוצפות. מפה לשם נקלענו להצטלבות בה המים הגיעו עד לברכיים. מכיוון שהיינו רטובים לחלוטין וללא מקום מסתור, המשכנו ללכת. כשהיינו במרכז הסימטה באה מולנו מכונית שהמים כיסו בערך עד הפנסים, וככל שהיא התקרבה עלה מפלס המים. כשהמים הגיעו כמעט לתיק (ובו בובי, מצלמתי האהובה) וכשהמכונית כבר היתה ממש קרובה, הצילו אותנו ברגע האחרון מפתנים מוגבהים של בתים, עליהם עלינו והמתנו שהיא תעבור. משם שחינו לקמפו די פיורי, וכשהגענו הביתה רטובים הגשם פסק. אחר כך הלכנו לאכול ב"רנטו ולואיזה".

זלילות באזור קמפו די פיורי:

קרם ברולה. הלם שלא צילמנו את פרחי הזוקיניRenato e Luisa
מסעדת הבית שלנו ברומא. הגענו אליה במקרה בערב הראשון, ומאז החיים שלנו היו יפים מאוד. מנות הדגל הן המנות הראשונות, ובראשן פרחי הזוקיני הממולאים בגבינה. אפשר להזמין "anti pasti misto" ולקבל מבחר מנות ראשונות בצלחת אחת. בכל מקרה מגיעה סלסלת לחמים ולחמניות מרגשת. המקום נעים מאוד, יין הבית מעולה, והקהל איטלקי ובחלקו אף מגניב. אם אתם רוצים לאכול בשעות הארוחה הסטנדרטיות (נגיד, תשע) כדאי להזמין מקום. אנחנו באנו פעמיים באחת עשרה, והושיבו אותנו מייד, אבל המסעדה הלכה והתרוקנה בעודנו אוכלים. זלילות כיד המלך לשניים כולל יין וקינוח יוצאות בין 55 ל-70 יורו.
Renato e Luisa - Quelli della Taverna, via dei Barbieri 25, +39 066869660

כריסForno
כל בוקר נפתח בפוקצ'ה טעימה בפורנו, המלצה מעולה של ההורים של אדם. הם נמצאים ממש בכיכר, ואפשר לזהותם לפי השלט הגדול בו כתוב פורנו. יהיה זה רק הגון מצידי לציין שאחד המוכרים הוא כריס מולטסנטי מהסופרנוס.

Forno, Campo De' Fiori 22, +39 0668806662

זלילות כלליות: אפשר לקרוא את הכתבה המעט משמימה, אבל פרקטית בפוטנציה, בניו יורק טיימס המנסה לקבוע מי היא הטרטוריה הטובה ביותר ברומא.

שלוש המלצות על דברים סולידיים יחסית:

הגן הבוטני בטרסטוורה כיפי מאוד. נעים, יפה ושקט, שלא לדבר על שדירת הבמבוקים שבו. ובריכת הברווזים. 4 יורו של חמידות.
Orto Botanico, Largo Cristina di Svezia 24, +39 0649917107

שדירת הבמבוקים בגן הבוטני ברומאאורבו בוטניקו

הפסל העדין והמרגש של סנטה ססיליה בבזיליקה על שמה יפה בתמונות, אבל מפעים פנים אל פנים. סיפור המוות שלה גרוטסקי למדי, כרגיל.
Basilica di Santa Cecila in Trastevere, Piazza di Santa Cecila

קצת לק לציפורניים לא הרג אף אחד. ברומא מניקור זריז עולה 5 יורו.

אקשן באוקטובר: במהלך כל השבוע השמיים היו מוצפים במיליוני ציפורים נודדות.

טירופי

לינה ברומא: אנחנו ישנו בדירה שהיתה חמודה וגדולה, אך אני לא מרגישה צורך יוצא דופן במיוחד להמליץ עליה כי היא לא היתה זו שהזמנו. היתה להם איזו תקלה, והוחלפנו אליה ברגע האחרון. בכל אופן, אני חושבת שהדגש העיקרי הוא החיים היפים בדירה לעומת מלון. מרחבים, מטבח, וייב טוב פי מיליון. ברומא במיוחד זה כיף שיש מטבח מצוייד, שהרי הסופרמרקט שם מזמן ארוחות מלכים. כדי למצוא דירות ברומא (או בכל מקום אחר), צריך רק לחפש בגוגל "apartments in rome" או "short term apartments in rome" או "apartments in rome campo de fiori" וכך כהנה וכהנה. הדירה שלנו, בכל אופן, היתה אמורה לעלות 1,080 יורו לשבעה לילות (154 יורו ללילה), אבל קיבלנו הנחה של 120 יורו ("a very good dinner at a nice resturant", כפי שטען איש הקשר) כפיצוי על כך שזו לא היתה הדירה שבחרנו, ועל כך שבדירה הזו היו חיתוכי עץ בצורת כתרים מעל למיטות.

אדם וברווזיםחמידות בגן הבוטני

הגעה מפיזה לרומא: הרכבת לוקחת בערך שלוש וחצי שעות.